.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نگاهی متفاوت به ماجرای جنجالی لیلا حاتمی
حال با چنین مسائلی و با توجه به اینکه خانم حاتمی تمام تلاشش را صورت داد و در رعایت پوشش هم سعی کرد حرمت‌ها را نگاه دارد، لذا مصافحه ایشان با پیرمردی 84 ساله را نباید این قدر با مته به خشخاش گذاشتن بزرگ کر

 «از روزی که خانم لیلا حاتمی با ژاکوب 84 ساله مصافحه کرده‌، فضای مجازی و رسانه‌ای ایران محمل بحث‌های موافق و مخالف بسیاری شده است اما آنچه که منتقدان کمتر به آن توجه کرده‌اند، فلسفه وجودی مصافحه و روبوسی در فرهنگ غربی است و البته مهم‌تر از‌ آن، شرایط اضطراری‌ای که در این‌گونه موارد فرد با آن روبه‌رو می‌شود.»

به گزارش شمال نیوز، عبدالحسین مختاباد با این مقدمه در خبرآنلاین نوشت: «در فرهنگ غربی کسی برای التذاذ جنسی با طرف مقابل مصافحه نمی‌کند و این را تنها آنهایی در خواهند یافت که نه حتی به عنوان توریست که مدتی را در این فرهنگ زیسته باشند.

به یاد داشته باشیم که لیلا حاتمی نماینده دولت ایران یا ارگانی از قوای سه‌گانه یا وزارت ارشاد و معاونت سینمایی در این جشنواره نیست که حتما بخواهد پروتکل‌های آن را در کشوری خارج از ایران رعایت کند اما فارغ از این جمله معترضه، نکته مهم‌تر شرایط اضطراری‌ای است که افراد در چنین مواقعی با آن روبرو می‌شوند.

حتما خوانندگان این نوشته به یاد دارند که دکتر محمود احمدی‌نژاد در مواجهه با مادر هوگو چاوز در مراسم تدفین با چه شرایطی روبه‌رو شد و به رغم آن همه حشم و خدمی که همراهشان بودند و بارها و بارها پروتکل‌های این‌چنینی را چک و خنثی (!) می‌کنند، اما در این حادثه وضعیت به گونه‌ای شد که هیچ کاری از دست کسی برنمی‌آمد و خود آقای احمدی‌نژاد هم در شرایط اضطراری قرار گرفت که مجبور به چنین عکس‌العملی شد و منتقدان داخلی هم متاسفانه به جای درک این شرایط مدام بر آتش این انتقاد نفت افشاندند و یک حادثه کوچک و بی‌اهمیت را این همه بزرگ کردند.

نگارنده در سال‌های دور خاطره‌ای را از مرحوم رجایی خواندم که در اوایل انقلاب که ایشان وزیر آموزش و پرورش بودند، یکی از بادمجان دور قاب‌ چین‌هایی که در تمامی ادارات و نهادها حضور دارند وکارشان زیرآب‌زنی است، عکسی از یکی از مدیران آموزش و پرورش را که در پز و قیافه بوسیدن دست شاه بود به مرحوم رجایی نشان داد که آقای رجایی با پاره کردن آن عکس گفت اگر من هم در آن دیدار بودم همین کار را می‌کردم. (نقل به مضمون)

حال با چنین مسائلی و با توجه به اینکه خانم حاتمی تمام تلاشش را صورت داد و در رعایت پوشش هم سعی کرد حرمت‌ها را نگاه دارد، لذا مصافحه ایشان با پیرمردی 84 ساله را نباید این قدر با مته به خشخاش گذاشتن بزرگ کرد. نکته جالب اینکه در آرای برخی از فقها از جمله آیت‌الله سیستانی استثنائاتی برای مصافحه زن و مرد در شرایط اضطرار آمده است که حرمت شرعی این‌گونه حوادث را هم توجیه می‌کند.

واقعا آدمی به شگفت در می‌آید که کشور با این همه مشکلات و مسائل اصلی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و سیاسی روبروست و یک عده به جای دیدن نقطه مثبت خانم حاتمی (نخستین بانوی ایرانی که توفیق داوری در مهم‌ترین جشنواره سینمایی دنیا را به دست آورد) فقط دنبال اینند که بهانه‌هایی این‌چنینی پیدا کنند و آن را دستمایه کوبیدن افراد قرار دهند.»


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : لیلا حاتمی
نظرات خوانندگان :

نا شناس 30 ارديبهشت 1393
* مثل اینکه ما کاری نداریم جز خود زنی
نا شناس 30 ارديبهشت 1393
شرايط اضطرار يعني جان و مال و آبرو در خطر باشد اگر روبوسي نمي كرد ميكشتنش . جك نگيد .......
شهريار 30 ارديبهشت 1393
مخت آباد، تو دو تا سرود خوندي فكر مي كني صاحب نظريه شدي ...... چطور موقع پز دادن ميگيد افتخار ايران و سفير فرهنگي ايران و... اما مرد....اينقدر فهم ندارد علاوه بر غيرت ديني اين موازين جزء لاينفك غيرت ايراني هم هست و چه قبل از اسلام و چه بعد از اسلام زنان جايگاه محترمي در ميان ايراني ها داشته و دارند و اونها را بعنوان انسانهاي نجيب احترام ميگذارند و عفت و شرف زن ايراني باعث غرور و غيرت مردان ايران است كه اين غيرت در هر دوره اي وجود داره حتي رضا شاه قلدر كه به دنبال لائيك كردن كشور بود در مقابل آتاتورك كه براش زن روسپي آورده بودند گفت من اين را نمي پذيرم چون من نمي تونم زن ايراني را فردا كه شما به ايران اومديد در اختيار شما قرار بدم. مخت آباد....، زن ايراني شرف مردم ايران است و ما از هرچيز كه بگذريم از ناموسمان نميگذريم.آقاي ....اگر در غرب و يا هركشور ديگري كه شما به آنجا سفر كنيد و رسم مردم آنجا اين باشد كه با تازه وارد...كنند آنوقت شما آنجا... ميدهيد؟ .
کیان 30 ارديبهشت 1393
مختاباد هم خاش ماست پلا باخاردنه ره یاد بکارده!!!!!!!
حمید 30 ارديبهشت 1393
به مختاباد بگو در همین شرایط اضطرار حاضره زنش با ......مصافحه وروبوسی کنه! برا اینجور تحلیل ها اول باید خودت رو ازمایش کنی جناب!!
نا شناس 30 ارديبهشت 1393
آقای مختاباد برای شما و همسرتان که حجاب درستی ندارند مهم نیست ولی برای ملتی که شهید دادند خیلی مهم است. ایشان اگر از طریق شخصی به این سفر رفته و این حرکت زشت را انجام داده بودند به کسی مربوط نبود ولی چون سفیر ملت ایران هستند نباید اینکار را انجام می دادند یعنی ملت در خیابان و کوچه با افراد بالای 80 سال حتی 100 هم روبوسی می کند. چون اشکالی ندارد اگر بدانی که شهدای عزیز ما برای چه چیز حاضر شدند از جان شیرین خود بگذرند هیچ وقت اینگونه توهین آمیز به ملت صحبت نمی کردید متاسفانه هنوز هم امثال شماها نمی دانید شهدا برای چه رفتند برای امثال شماها متاسفیم.
مرتضی 30 ارديبهشت 1393
من نمدونم ایرانیها خارج که میرن چرا جو گیر میشن مثل اقای احمدی نزاد یادتون که نرفته مادر هوگو چاوز........
سینا 30 ارديبهشت 1393
آقای ناشناس بس است دیگر.خسته شدیم از بس از امثال پدر شهیدم مایه گذاشتید. اگر شما واقعا رهرو راه شهیدانی در خیابانها و اماکن به فکر حل مشکل اعتیاد باشید. آنچه که بلای خانمانسوز جوانان شده است. فرزند شهیدی که 5 سال در جبهه حضور داشت.
نا شناس 30 ارديبهشت 1393
شما ل نیوز برات متاسفم که فقط دنبال جنجال آفرینی هستی
نا شناس 30 ارديبهشت 1393
و............. چه پاسخهای بی ادبانه ای به مختاباد وشما نظردهندگان قراره از حجاب و زن ایرانی با این اندیشه های خشکیده ومنجمد دفاع کنید؟؟؟چکار به همسرش دارید مگر اینکه ناموس برایتان بی معنی باشد بهتراست شمال نیوز ترویج اخلاق کند نه اینکه اهانت به نوامیس دیگران توسعه دهد لطفا منتشر کنید.
نا شناس 29 ارديبهشت 1393
واقعا این قدر مهمه
راه دور نرین تو همین ایدان خودمون تو کوچه و خیابون از این صحنه ها بدترش هم هست
خانم حاتمی تو زندگی شخصیش مختار هست هر جور که میخواد رفتار کنه ما اگه خیلی به فکر هستیم از خودمون و خانواده و دور و بریامون شروع کنیم
اگه بریم دنبال عیب های خودمون هیچ وقت فرصت نقد و ایراد دیگران رو نداریم
هیچ کدوم از ماها فرشته و عاری از عیب و گناه نیستیم
سامی 30 ارديبهشت 1393
یه سوال؟
دزدی کردن و مال ملت رو خوردن و (اختلاس ها )به ریش ملت خندیدن بدتر هست یا دست دادن یه زن؟
باید به این دردی ها اعتراض کنیم.
در کدام کشور جهان این قدر اختلاس صورت میگیره؟
ای کاش یه روز این آقایون برای این اختلاس ها شعار بدن و تظاهرات کنند.
فقر از در وارد خانه ی ما ایرانیها شد و ایمان از پنجره بیرون داره میره
نا شناس 30 ارديبهشت 1393
اولاً عبدالحسین مختاباد هست.
دوماً زر زیادی زده.
سوماً الکیییی میگه....!!!!!!! لیلاهه؟؟!!!!!!
علي 1 خرداد 1393
مادر چاولز خودش را انداخته بغل ...اما اقاي 84چهارساله كه خودرا به دامن خانم حاتمي نينداخته بلكه او پيشقدم شد.ماخواننده مي دونستيمد اما مرجع تقليد وياتحريف گر نه!!!
درشرع اسلام محارم چند دسته اند ولي اين مورد را ازهيچ مراجع تقليد نه خوانديم نه شنيديم.اگر امثال شما دراين هزار چهارصد سال ظهور اسلام دريك مقطع كوچك زماني عامل انتقال دين مبين اسلام بوديد امروز اثري از دين واقعي وجود نداشت .آقاي مخته باد مفت باد درگلو كردي وسپس خارج نمودي
نا شناس 3 خرداد 1393
قبول باشه خواهر. این عکسی که ما دیدیم شما به پدر خودتون اینجوری دست ندادید.
نا شناس 3 خرداد 1393
شما هم اسیر دام سیاسی بعضی ها شدید.
نا شناس 3 خرداد 1393
خودتون رو از این دام سیاسی بیرون بکشید.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.4 seconds.